Taximetriștii pregătesc proteste împotriva Uber în fața Guvernului

de: George Stanciu
25 04. 2017

Două proteste împotriva Uber vor avea loc în această săptămână, în București, acestea fiind organizate de către COTAR.

UPDATE: Protestele organizate de COTAR nu se adresează doar serviciului Uber, ci și firmelor Clever Tech și Star Taxi App care operează principalele aplicații românești de profil, precum Clever Taxi și Star Taxi. COTAR consideră că aceste aplicații fac concurență neloială pentru că se substituie activității de dispecerat care necesită investiții mai mari și au costuri de operare mai ridicate.

În timpul protestelor, președintele COTAR, Vasile Ștefănescu, a menționat că s-a ajuns la o înțelegere cu autoritățile. Potrivit acestuia, în 30 de zile se va soluționa problema pirateriei din transporturi, urmând să mai rămână în discuție doar problema legată de RCA.

 

COTAR este Confiderația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România, iar taximetriștii și transportatorii care fac parte din aceasta vor organiza două proteste în fața sediului Guvernului, unul pe 26 aprilie și altul pe 27 aprilie.

Aceștia protestează împotriva pirateriei care are loc momentan pe piață, mișcarea vizând platforma Uber. Confederația a primit autorizație de la Primăria Capitalei pentru proteste, acestea urmând să aibă loc între 9:30 și 21:00.

Conform confederației, transportatorii care iau parte la proteste nu vor efectua curse. COTAR își cere scuze clienților care vor fi afectați de proteste, făcând referire mai ales la cei din Ilfov, care nu vor beneficia de modalități de transport în următoarele două zile.

Taximetriștii și transportatorii readuc în discuție situația platformei Uber, aceasta fiind acuzată de transport nelegal de persoane. În comunicatul celor de la COTAR se arată că ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a promis că va remedia situația, introducând o ordonanță de urgență pentru a modifica două articole din Legea 38/2003. Prin acest OUG, activitatea neautorizată de transport ar urma să fie sancționată, iar Uber și alte aplicații asemănătoare vor avea nevoie de autorizații pentru a putea funcționa, scrie news.ro.

Confederația este de părere că nu este corect ca unii transportatori să respecte legislația în vigoare, în timp ce alții pot să treacă peste normele impuse fără a fi pasibili de sancțiuni. OUG ar fi blocată momentan în procesul de avizare, în timp ce COTAR cere ca piața să fie disponibilă doar pentru companiile care au trasee obținute în urma unor licitații. În plus, aceste trasee ar trebui monopolizate de companiile câștigătoare.

Reamintim că Uber rămâne în legalitate în Cluj-Napoca, datorită unei decizii a Curții de Apel Cluj, motivată astfel: compania nu prestează activități de transport public de persoane fără autorizație. În plus, ”activitatea de a gestiona o platformă tehnologică ce facilitează desfășurarea de activități nu echivalează cu desfășurarea efectivă, de către gestionarul platformei, a activităților ce se desfășoară prin intermediul acesteia.”